"מי שעומד מאחורי הירי הוא ראש המחלקה הפלסטינית בכוח קודס האיראני"

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on "מי שעומד מאחורי הירי הוא ראש המחלקה הפלסטינית בכוח קודס האיראני"
    11:30
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on פינוי האוכלוסייה מרפיח; חמאס מאיים להפסיק את המשא ומתן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמים ישראלים אומרים הערב כי מי שעומד מאחורי הירי לעבר ישראל הוא סעיד עיזאדי, ראש המחלקה הפלסטינית בכוח קודס האיראני. בירי הזה אין ״חשבונות עבר״, זה מעשה במסגרת המעורבות האירנית בגולן והיא מעוניינת לפתוח חזית מול ישראל דרך ארגון פרוקסי (proxy).

    במהלך היום נורו 4 רקטות 107 מ"מ לשני אזורים נפרדים בישראל. בתגובה ישראל הגיבה למטרות שהותקפו בעומק, תשתית, אמל"ח (גדוד ארטילרי), אנטנות, מפקדות ומחסנים.

    מדובר בתקיפה רחבה ביותר מאז תחילת השנה, תקיפה משולבת אוויר – קרקע, וזאת כדי להעביר מסר ברור. סה״כ הותקפו 5 אתרים ובכל אחד מהם מספר מטרות.

    גורם סורי בכיר הגיב בחריפות לגל התקיפות של צה"ל ואמר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי "התקיפה של ישראל היא סופה של הפסקת האש מ-1973. ישראל הכריזה עלינו מלחמה. נגיב בהתאם".

    בישראל לא מתרגשים. "התקיפה עד כה" מדגיש קצין בכיר "הינה תקיפה רחבה מאד. הותקפו 5-6 יעדים כולל יעדי ארטילריה והיא בוצעה לעומק שטח סוריה בעומק של כמה ק"מ. המטרה היתה להגיב לאירוע ובמקביל להעביר מסר ברור לצד השני"אומר הקצין ומוסיף "לא הופתענו מהירי".

    הקצין מדגיש שוב ושוב כי התקיפה עד כה בוצעה בתנאים אלו וכי יתכן בהחלט לאור המצב שזו עדיין אינה המילה האחרונה של צהל בתגובתו לאירוע.

    דובר צה"ל וסר כי "בשעות האחרונות תקף צה"ל באמצעות חיל-האוויר ויחידות שריון ותותחנים 14 מטרות של המשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע בשעות אחר-הצהריים, במסגרתו ארבע רקטות שוגרו לעבר שטח מדינת ישראל.

    ירי זה בוצע על-ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי, במימון ובהכוונה איראנית והוא מהווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל. צה"ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה" לשון ההודעה.



    0 תגובות